Mitt Beslut!

Förra fredagen var då dagen jag skulle berätta om beslutet jag tagit...
 
Under två veckor har mina tankar varit väldigt mycket på förlängning eller inte.
Det har verkligen inte varit ett lätt beslut, mycket tankar och funderingar, och mycket tårar.
 
Mina värdföräldrar ville gärna att jag skulle stanna, men bara om jag själv ville det. De respekterade vad jag än bestämde mig för att göra.
 
Alla nära och kära hemma tyckte att jag skulle göra det som kändes rätt, men eftersom jag var i USA just nu, då kunde jag passa på att stanna längre, om jag ville det såklart.
 
Tankarna flög fram och tillbaka i mitt huvud. Ska jag stanna? Åka hem?
Vad har jag hemma som jag saknar så mycket att jag vill hem?
Vad är här, som jag vill göra innan jag åker hem?
Var bara en del funderingar jag hade...
 
Och till slut, mitt beslut... Jag Stannar!
Jag stannar ytterligare 6 månader, så jag åker hem i november istället.
 
Med lite övertalning hemifrån, från alla som tyckte jag skulle stanna, och med alla tankar jag hade, gjorde att jag ville stanna längre. Jag har för mycket jag vill göra här i USA innan jag åker hem, för att åka hem i maj.
Så därför stannar jag till november.
 
Och just nu känns det som att jag har tagit rätt beslut! Jag stannar här i Fairfax, hos min värdfamilj, och det känns bra!
 
När jag berättade det för mina värdföräldrar, så blev de väldigt glada.
De hade köpt tårta till mig, så det blev som ett firande på kvällen.
Fick även reda på att de hade nominerat mig till Årets Au Pair, men de ville inte berätta det innan, för de ville inte att det skulle påverka mitt beslut. Fick läsa deras essay de hade skrivit om mig, och vilka snälla ord de hade skrivit. Och hur mycket de verkligen uppskattar allt jag gör. Det betydde verkligen mycket för mig! Och det fick mig inse ännu mer att jag fattade rätt beslut.
 
Ser fram emot allt som jag ska göra under tiden jag har kvar...
Har en semestervecka kvar innan maj, som jag håller på att planerar lite just nu. Sen en vecka till innan jag åker hem.
Resa så mycket som jag kan(och som plånboken tillåter...)
Och... min moster och kusin kommer hit igen i sommar! Och de stannar i två veckor! Ser så mycket fram emot det!
Och troligtvis kommer mina föräldrar hit också någon gång under sommaren! Det skulle vara underbart!
Få se mitt värdbarn växa och utvecklas ännu mer.
Ska även plugga igen. Vilket kan vara roligt, speciellt om det finns några kurser där man får åka någonstans, som förra kursen jag läste.
 
Nu när jag har bestämt mig för att jag ska stanna, då ska jag göra det mesta av tiden jag har här!
 
Fick några kommentarer i förra inlägget, om jag ska stannar eller inte, och kommer svar på dem i ett separat inlägg.




Emma

Hejsan 😃
Vad roligt att du tog beslutet att förlänga ditt aupair år.
Jag ser med spänning fram emot att fortsätta att följa dig och läsa om ditt aupairäventyr 👍

Svar: Har svarat på din kommentar i ett separat inlägg.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-01-25 13:12:38
Tess

Bra val där. ! Jag kommer ihåg mitt beslut om att inte förlänga mitt aupir år och idag ångrar jag mig !!! Saknar usa så jävla mycket så kan man förlänga så ska man det :-)

Svar: Tack för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-01-26 10:16:21

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: