Semester - Santa Barbara och Solvang!

Nu är jag tillbaka i Fairfax efter tretton dagar i Kalifornien!
 
Senaste veckan har jag inte uppdaterat något alls är på bloggen, för jag har varit på en bussresa, och jag tog inte med mig någon dator under resan, men här kommer en lång uppdatering om hur min tid i Kalifornien var!
 
Dag 1:
Den 26 december började min semester.
Jag började med att ta bussen från San Francisco till Los Angeles, för det var där som busstouren utgick ifrån.
Min värdmammas pappa skjutsade mig till bussen på morgonen.
Bussen från SF till LA tog ca 7,5 timmar.
Väl framme tog jag mig från Union Station till LAX, där jag mötte en tourguide, som skjutsade mig till hotellet för den första natten.
Väntade där på Justine, en au pair från Frankrike, som också skulle med på busstouren. Min Travelbuddy!
 
Dag 2:
Riktiga busstouren började på morgonen den 27 december.
Bussen gick kl.7 från hotellet som skulle ta oss till SF under dagen, med några stopp på vägen.
Första stoppet för dagen blev Santa Barbara! Där kunde man tro att det var sommar igen, det var ca 20 grader varmt och solsken!
Jag doppade händerna och fötterna(med skor på) i Stilla Havet!
Andra stoppet för dagen blev Solvang, som också kallas Denmark Village!
Det var som att komma tillbaka till Europa igen! Väldigt fin och mysig liten stad!
Sen kom vi fram till SF och hotellet på kvällen.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: