New Orleans, Louisiana!

Nu är jag tillbaka efter en riktigt bra resa!
 
I måndags hade jag en vanlig jobbdag. Skippade zumba på kvällen, och tog en promenad och skrev klart breven morfar&mormor istället, för ville att de skulle hinna bli klara innan torsdag, så jag kunde posta dem innan helgen.
 
I tisdags blev det gymmet efter jobbet, 30 minuter på gåbandet och 30 minuter på crosstrainern.
 
I onsdags blev det dags att packa för helgens resa, för på torsdagen åkte vi till New Orleans!
 
I torsdags började då våran långhelg, min och min värdfamiljs. Vi skulle resa till New Orleans, Louisiana, för min värdmammas kusins bröllop.
Det blev en tidig morgon, för planet gick redan kl.9 från Dulles International Airport. Men resan gick bra, och vi anlände till hotellet, Hyatt French Quarter, vid 12.30-tiden.
Lunch blev det på Whole Foods, sen tog vi det lugnt ett tag, och väntade in min värdmammas föräldrar och bror som anlände lite senare.
Jag gick på lite sightseeing innan min värdmammas familj kom till hotellet. Gick runt lite i området, och sen längs Canal street, där det finns många restauranger och butiker.
På kvällen gick vi och åt middag på Domenica. Mina värdföräldrar, min värdmammas bror och mamma, min värdmammas farbror, min värdmammas kusin och hennes fästman, och jag. Min värdmammas pappa var kvar på hotellet och var barnvakt till S. Det var riktigt god mat!
I fredags så gick vi och åt frukost på Café Du Monde. Det är ett café som har funnits sen 1860-talet, och enligt min värdfamilj så måste man gå dit om man är i New Orleans. De är kända för sina beignets, vilket är som franska munkar. Riktigt goda var de!
Sen hade min värdmammas pappa ordnat så vi skulle få en guidad tur i Gallier House. Det var fotoförbud i huset/museumet, så har tyvärr inga bilder därifrån. http://www.hgghh.org/exhibit/gallier-house/
När min värdmamma och S gick tillbaka till hotellet för S sovstund, så gick min värdmammas pappa, min värdpappa och jag till Jackson Square och till Louisiana State Museum(Cabildo), och sen åt lunch vid restaurang Tableau.
Efteråt gick vi tillbaka till hotellet och hämtade bilen, och sen så åkte vi runt i staden, på en guidad tur av min värdmammas pappa, som är uppväxt en bit utanför staden. Vi åkte längs Canal Street, stannade till vid Mississippi floden, stannade vid Lafayette Cemetery, och åkte runt i olika delar av staden.
Efter bilturen så gick jag och upptäckte lite mer av de som fanns på Canal street.
På kvällen fick jag jobba lite, för resten av familjen skulle gå på rehearsaldinner inför bröllopet på lördagen. Men S sov redan när jag började jobba, så det blev en lugn kväll på hotellet med roomservice och tv.
 
I går så tänkte vi äta frukost på Café Du Monde igen, men kön var så lång bara för att komma in, så då blev det frukost på Stanley istället, men det gick lika bra det.
På vägen tillbaka fån frukosten så gick vi förbi St John´s Catherdral som ligger vid Jackson Square.
Efter frukost så gick jag och köpte lite souvenier till samlingen att ta med hem, jag köpte en Starbucks-mugg, vykort, magnet och en t-shirt.
Sen blev det att göra sig iordning, för kl.13 så skulle vi åka till kyrkan för bröllopet. Det var riktigt fint, och är så glad att jag fick följa med på det. Efter bröllopet så var det dags för bröllopsmiddag/reception, så då gick jag och S tillbaka till hotellet för lek, mat, promenad och nattning.
Sen blev det en lugn kväll för mig på hotellet igen, med roomservice och tv. Men S sovandes i rummet bredvid(vi hade anslutande rum, så hade dörren lite öppen när S sov så jag kunde höra honom)
 
 
Idag så blev det frukost på hotellet med resten av familjen, sen så åkte vi till flygplatsen i väntan på planet som skulle lyfta kl.12.45 från New Orleans tillbaka till Dulles.
Resan gick bra, och vi kom tillbaka till Fairfax kl.17.30.
 
En riktigt bra helg! Och är så glad att min värdfamilj tog med mig på den här resan!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: