GlowDogGlow

Jag har haft en riktig fullspäckad helg, men det har bara varit roligt...
 
I lördags var jag volontär på ett 5km lopp i Manassas. Detta hette GlowDogGlow, och var ett lopp för hundar och deras ägare/familjer.
Det var på kvällen, så de som ville hade klätt ut sig i neonfärger, och hade glowsticks och ljusslingor, för att synas mer.
Mitt skift började egentligen 20.30-23.30, och jag hade hand om frukt- och snacksborden, men jag åkte dit till 17-tiden och hjälpte till med att sätta upp skyltar och hjälpte också till en stund vid anmälningsbåset.
De tog emot anmälningar från kl.18 på plats, och starten för loppet var kl.20.30.
Det var ca 500 personer som deltog, och säkert 100 hundar sammanlagt.
Det var en bra kväll, och jag hade det riktigt trevligt! Träffade mycket trevligt folk, och många hundar såklart.
 
Idag vann även Måns Zelmerlöw och Sverige Eurovision Song Contest 2015!
I söndags träffade jag Josefin. Hämtade upp henne vid vienna metro, sen åkte vi till IKEA!
Först blev det lunch, och såklart blev det köttbullar och mos. Och sen äppelkaka med vaniljsås till efterrätt.
Efter maten tog vi en rundvandring i affären. Ingen av oss letade direkt efter något speciellt, men det är trevligt att bara gå runt där en stund.
Sen åkte vi till Potomac Mills för lite shopping. Eftersom det ligger i stort sett bredvid varandra, så kunde vi lika gärna åka dit också.
Sen innan vi åkte tillbaka så blev det cheesecake på The Cheesecake Factory. Väntetiden för att få bord var 40 minuter, och vi hade ingen lust att vänta så länge bara för att äta cheesecake, så vi köpte cheesecake över disken, och satte oss utanför vid bänkarna som fanns vid sidan av entrén. Det gick lika bra det, och lika gott var det ändå!
Igår var det Memorial Day här i USA. Det är dagen då man ska minnas och tänka på de personer som har dött i krig för USA.
Mina värdföräldrar var lediga, så det betydde att jag också var ledig.
Jag mötte upp Lisa för lunch på IHOP, och sen blev det frozen yoghurt till efterrätt.
Sen åkte jag till Fair Lakes Shopping Center, för att leta skor. Och för en gång skull, så hittade jag skor som jag ville ha på en gång... Jag hittade svarta ballerinaskor på Payless, och nya sneakers på DSW. Så det var det en bra shoppingdag för min del.
Hade inte direkt några planer på eftermiddagen, men skickade sms till Tereza när jag kom tillbaka från lunch och shoppingen, och frågade om hon hade några planer, och de hade hon inte. Så då åkte jag och hämtade upp henne, och vi åkte och köpte glass och åkte sen till en park i närheten.
En bra ledig dag, och det var riktigt skönt med en långhelg, vilket inte hände ofta här!
Idag var en vanlig jobbdag. Jag och S var ute en timme på förmiddagen innan det var dags för mellanmål och sovstund för hans del. Vi gick först en promenad i området, och sen gick vi till lekparken en stund.
Efter jobbet så satte jag mig på balkongen och skrev brev till farmor. Det var så skönt ute framåt kvällningen, så jag satt ute i nästan två timmar.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: