En dag i DC

Nu har ännu en helg passerat, och det är dags att börja jobba igen imorgon...
 
I fredags så åkte jag och S till Target och Harris Teeter på förmiddagen.
Och när S hade sovstund, så bakade jag kladdkaka, åt lunch och kollade TV.
Min värdmamma var i Kalifornien på bröllop i helgen, så för att hjälpa till lite, så erbjöd jag mig att hjälpa till med maten till kvällen. Med tips från mamma så bestämde jag min för att göra ugnstekt falukorv. Det är väldigt lätt att göra, och gott är det.
Till och med S tyckte om det, så det var ett gott tecken. Och till efterätt/fika blev det som sagt kladdkaka, så gott! S fick smaka det också, och han åt upp allting, och ville till och med ha mera.
 
Igår blev det tidig morgon, för då var det dags för min Event Manager-kurs igen.
Efter lektionen så tog jag metron in till DC och träffade Ying. Har inte sett henne på ett bra tag, för hon har rest i Kalifornien i några veckor, så det var roligt att se henne igen.
Vi började med lunch på Harry´s, sen så gick vi till Washington Welcome Center och kollade souvenier, och jag köpte en ny väska.
Först gick vi till en sportaffär i Chinatown, sen blev det en lång promenad runt National Mall. Vi började med Washington Monumentet och tog lite kort, och sen gick vi vidare till Word War II Memorial, Reflection Poolen, Lincoln Memorial, Vietman War Memorial, och Korean War Memorial. I stort sett alla monument och minnesplatser som låg mellan Washington Monumentet och Lincoln Memorial.
Vi var kvar till kvällen, så då såg vi solen gå ner över monumenten. Det var så fint!
På vägen upp till metron igen, så gick vi på utsidan av National Mall, och gick förbi byggnader som ingen av oss hade sett innan, som t ex Federal Reserve byggnaden, som var så fin, men ingen av oss visste vad det var. Tog reda på det efteråt, och det var tydligen Centralbanken.
Vi gick också runt Vita Huset, så vi kunde se både fram-och baksidan. Det är så fint, och det är så stor skillnad att se Vita Huset på dagen och på kvällen.
Vi funderade på att gå och fika innan vi åkte hemåt igen, men det började regna lite, och det mesta var redan stängt, så då blev det metron tillbaka igen istället.
Idag tog jag sovmorgon, den enda dagen på veckan jag kan göra det. Ringde och pratade med pappa och mamma ett tag innan jag gick upp för att äta lite lunch/brunch.
Sen så åkte jag till biblioteket och gjorde läxorna i någon timmar, tills det stängde kl.17.
Efter middagen, så blev det läxor igen, för jag ville göra klart läxorna helt idag, för jag har redan lite planer den kommande veckan, och vill inte behöva tänka på läxorna något mer.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: