Six Flags

I söndags blev det en tidig morgon, för starx innan kl.8 så hämtade Olina upp mig och vi åkte vidare till metron.
För dagen spenderade nämligen på Six Flags i Baltimore, MD. Six Flags har några av USAs största nöjesparker.
Efter byte av metro på vägen, och buss, så var vi framme vid parken vid 10.30, lagom tills när de öppnade. Det var knappt någon kö alls för att komma in, så vi kunde i stort sett gå in på en gång.
Vi började med några av de "mindre" karusellerna" som slänggungan och tekopparna, men ju längre och längre in man kom i parken, desto större och större blev karusellerna och berg-och-dalbanorna.
Karuseller har inte riktigt varit min grej tidigare, men jag provade på så många som jag vågade, och jag åkte berg-och-dalbanor som jag trodde jag aldrig skulle göra i mitt liv. Det var en skräckblandad förtjusning, ibland med skräck än något annat, men tänkte, att är jag där en gång, så ska jag i alla fall försöka testa det mesta... Också bra att ha med en kompis som puschar en, och övertygar en att jag kommer klara det.
Lunch blev det på Johnny Rockets, och sen ännu mer karuseller...
Mina värdföräldrar hade varnat mig att det skulle vara långa köer för att få åka, men vi stod i kö som mest 10 minuter, så det var en bra dag att åka dit. Och eftersom det knappt var någon kö, så hann vi åka betydligt mer än vad jag hade räknat med, och några åkte vi även två gånger.
Och innan vi åkte hem så ville vi båda äta Funnel Cake, vilket är väldigt vanligt på nöjesparker och andra event. Hade aldrig ätit det innan, och det var så gott! Det smakade som en varm munk, men florsocker och grädde på.
Det var en bra och rolig dag, blandat med skräck och nervositet, och god mat!!
Igår efter en bra helg, så var det dags för en vanlig jobbdag igen.
På förmiddagen så åkte jag med S till biblioteket. Det gillar han alltid.
Och efter jobbet så blev det gymmet och zumba som vanligt.
 
Idag så var jag och S mestadels inne på förmiddagen och läste böcker, lekte med hans bilar, och byggde med lego. Det blev dock en kort promenad innan det var dags för sovstund.
På kvällen så kom Olina och hämtade upp mig och vi åkte vidare till The Cheesecake Factory för lite fika/efterrätt. Jag ville testa något nytt denna gången, så den här gången valde jag Chris Outrageous Cheesecake, som smakade choklad och kokos. Den var riktigt god, men den var också väldigt mastig och mättande, så kunde inte äta upp hela.
En bra och trevlig kväll, som det alltid är när man har bra sällskap!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: