Vita Huset!

Slutet på denna vecka har varit riktigt bra, i torsdags var jag på kräftskiva och i fredags, ja, vad ska jag säga... otroligt!
 
I fredags var först en vanlig jobbdag, och S och jag var till biblioteket i Chantilly på förmiddagen.
Sen på kvällen så hade min värdmamma planerat en överraskning för mig och henne. Det ändå jag visste vara vilka kläder jag skulle ha på mig, och att jag skulle klä mig lite formellt, lite finare kläder alltså.
Vi åkte strax efter kl.18, och vi körde bil till Arlington, sen tog vi metron till downtown DC.
Först åt vi en god middag och dessert, innan vi gick vidare till dit vi skulle.
På vägen fick jag reda på att vi skulle möta en person som vi skulle få biljetter av, också en sak som hon sa för att lura mig lite...
När vi hade gått några kvarter, så mötte vi en person, och jag fick då reda på vad överraskningen var för något.
Min värdmamma hade fixat en guidad tour i Vita Huset! Vi stod nämligen utanför säkerhets/gäst entrén till Vita Huset. Och den vi mötte upp var alltså personen som skulle guida oss, och inte för att vi skulle få några biljetter.
Jag hade hoppats på att de var det, men vad hon än hade planerat, så skulle jag bli glad. Men när jag fick höra att det var det, blev jag så glad och lite smått chockad också. För jag vet att det är inte lätt att fixa detta.
Det var så häftigt att få gå in i Vita Huset, och få se alla rummen som var tillåtna för privatpersoner att se under tourer.
Att säga att man har sett Vita Huset, huset där USAs president bor, och som är ett av världens mest kända byggnader, är häftigt bara det. Men att kunna säga att man även har varit därinne, det är riktigt mäktigt faktiskt!
Detta är en dag som jag kommer att komma ihåg väldigt länge...
 
 
Igår blev det tidig morgon, för det var dags för min andra lektion på min Event Manager-kurs.
Efter kursen så tog jag metron in till DC och träffade Emma, en svensk au pair, för fika på Pavillion Café.
Just denna dag så var det en parad vid The Nation Mall, så första tiden satt vi mest och fikade, och kollade på paraden. För de spelade musik, och sjöng också en del, så det var svårt att höra varandra.
Efter gott fika, så gick vi till Washington Welcome Center, så jag kunde byta min tröja jag köpte när mamma var här. Och de hade kvar min storlek, så det var bra. Den var liten i strl, så den jag köpte tidigare var för liten.
Sen gick vi vidare till Madame Tussauds, för Emma hade aldrig varit där tidigare. Jag har varit där ett antal gånger tidigare, men eftersom hon aldrig hade varit där, så gick vi dit.
När vi hade gått runt där ett tag, så började vi båda känna oss hungriga, så då köpte vi smörgåsar på Pret A Manger, och gick återigen ner till The National Mall, och satte oss i skuggan precis vid Washington monumentet.
När smörgåsarna var uppätna, och vi hade haft det allmänt trevligt ett tag, så bestämde vi oss för att gå mot metron och åka hem igen.
 
Idag tog jag sovmorgon, får passa på de få dagar jag har det.
Efter att ha slappat i sängen ett bra tag, och även pratat med mamma, så tog jag mig upp och åt lite frukost. Och sen så tog jag bilen till biblioteket i Chantilly och skrev brev till morfar och mormor.
Sen blev det en tur till Dress for Less, en klädbutik jag aldrig hade varit till tidigare, och också till Old Navy, där jag köpte ett par nya jeans. De hade rea, så jag betalade mindre än 20 dollar för dem, det tyckte jag var helt okej.
På kvällen började jag och min värdmamma kolla på The Emmys... men en tidig morgon väntar oss båda imorgon, så vi ska kolla klart imorgon kväll istället.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: