En dag i backen

Igår var jag ledig, så då bestämde jag mig för att ta mig ut i slalombacken.
Jag hyrde slalomutrustning, och eftersom det var över tio år sedan jag stod på ett par skidor sist, så bestämde jag mig för att köpa en skidlektion i en timme.
Jag mötte upp skidläraren Christoffer vid Experium strax efter kl. 13, och vi började med att åka upp i de lätta slalombackarna, och gå igenom grundera i tekniken, hur man bromsar och plogar. Eftersom jag kunde grundera ändå, och visste lite sen tidigare, så åkte vi upp i den lite längre backen efter bara några åk. Och då fortsatte vi att slipa ännu mer på tekniken, att få ihop skidorna mer, och också få upp mer fart i åkningen.
Timmen gick väldigt fort, och det kostade en del, men jag tyckte att det var värt det ändå. Han var väldigt duktigt och trevlig. Han är också skidlärare i längskidor, och det har jag sagt att jag ska lära mig i vinter, så kanske tar en lektion i det också snart.
Det var fint väder, och roligt var det, så det blev över tre timmar i backen igår. Kommer absolut att åka flera gånger när jag är ledig!
 
Idag har jag också varit ledig, och jag har knappt gjort något alls idag hittills, förutom att titta på tv och suttit vid datorn. Jag gick också en kort promenad till Fjällbagarn under eftermiddagen och köpte fika till kvällen och till Melodifestivalen...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: