Några dagar hemma

Det har inte blivit något inlägg här på ett tag, men här kommer en uppdatering hur det har varit här uppe i fjällen senaste veckan...
 
Förra veckan var jag hemma i ett par dagar, och då passade jag på att hälsa på farmor och åkte också och fikade hos morfar och mormor. Skulle ha träffat en kompis också, men hennes lilla tjej blev sjuk, så det får bli nästa gång jag åker hem.
Resten av tiden tog jag det bara lugnt hemma...
 
Jag åkte tillbaka upp till Sälen i onsdags(17/2), och de första dagarna tillbaka på jobbet fick jag gå in och städa, för då var både vaktmästaren och städerskan ledig, så då är det jag som få städa istället. 
 
Och i lördags hade jag både frukosten och middagen till slalomklubben som bodde här under helgen. Jag brukar ha frukostar ibland, men sällan middagar, för det är så mycket mer att göra med det. Men det gick ju bra det med, och det är faktiskt ganska roligt att vara i köket ibland.
 
I måndags och onsdag hade jag hand om frukosten igen, så då blir det lite tidigare mornar.
Annars har jag jobbat mest på kontoret hittills den här veckan. Med att skriva fakturor och bekfräftelser, och ta hand om gäster.
 
I tisdags var jag ledig, och då var min moster och kusin här. De var och hälsade på en kompis i Lima nu under veckan för min kusin har sportlov, så då kom de hit och hälsade på mig också. Vi åkte först till Trysil och handlade lite, och sen till Långflon, som ligger vid gränsen till Norge på Sverigesidan.
Sen på eftermiddagen tog de ut mig och åkte längdskidor. Det är nog över 15 år sedan jag stod på ett par längdskidor senast, men jag tog mig framåt och jag ramlade inte en enda gång, och det var väl lite mitt mål, så jag är nöjd. När jag listade ut hur man tog sig framåt någorlunda okej, så började det att bli ganska roligt faktiskt, så jag kommer absolut att åka igen någon gång. 5 km blev det den här gången.
Men vilken träningsvärk jag fick dagen efter!
 
Imorgon kommer mamma hit och stannar i 10 dagar och hjälper till, och några andra också, för på lördag drar Vasalopps veckan igång, och då blir det fullt med gäster här...
Jag är också ledig imorgon, så då blir det nog slalom eller längdskidor om det är fint väder. (och om träningsvärken har försvunnit)





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: