Öppet Spår

Nu är har Vasalopps veckan börjat här uppe i Sälen, och det är full fart nästan varje dag den här veckan.
 
I lördags kom alla åkare som skulle åka Öppet Spår på söndagen, och det var jobb från tidig morgon till sen kväll.
De började komma efter lunch, och sen kom det folk nästan hela tiden fram till middagen, och jag fick då massor att göra, eftersom det är jag som tar hand om, och välkomnar alla gäster som kommer hit. Men det var bara roligt!
Sen fick jag också hjälpa till lite vid middagen, och springa fram och tillbaka mellan husen. Eftersom det var över hundra personer här som skulle ha middag så krävdes det att vi hade två stora kök öppna, och då fick jag gå emellan och hjälpa till där jag behövdes för stunden.
Senare på kvällen, då var det dags för kvällsfika, som jag hade hand om, och då pratade jag också en del med människor som bodde här, och de var så nöjda med allting, och det är alltid så roligt att höra.
 
På söndagen var det frukost vid halv fem, men jag slapp gå upp tidigt, för jag fick städtjänst den dagen, då allt skulle städas innan nästa gäng med åkare kom som skulle åka Öppet Spår på måndagen. Och då slapp jag gå upp så tidigt, vilket var ganska skönt.
På kvällen var det middag och kvällsfika, men det var inte lika många som skulle ha det som på lördagen, så då hade vi bara ett kök öppet, och då blev det mindre att göra på en gång.
 
När alla hade åkt härifrån i måndags, då fick jag gå ut och städa igen, för då skulle hela Sälsäterhuset, det största huset vi har, och annexen städas på en dag, för då skulle en stor grupp komma på eftermiddagen, så då fick både jagm vaktmätaren och städerskan vara ute och städa.
Samtidigt hade gruppen beställt varor från Ica som kom på förmiddagen, som jag tog hand om, och det var 56 kassar, så det ett tag. Men vi hann med all städning, och det var det viktigaste den dagen.
 
Igår var jag ledig, så då hade jag och mamma en hel dag lediga tillsammans.
Först åkte vi till Handelsbanken i Lima och fixade en check så jag kan betala skatten i USA. Över en timme tog det, men det var det värt, för att få det gjort, och inte behöva tänka på det mer.
Sen åkte vi och fikade i Hjulslätts Gårdsbageri, som ligger en bit från Lima.
Efter en god fika med räkmacka och chokladbiskvi åkte vi vidare tillbaka till Sälen, och stannade till vid Stadium och centrumhuset.
En bra ledig dag!
 
Idag har jag jobbat igen men det har varit en ganska lugn jobbdag. Jag har skrivit lite fakturor och svarat på mail, och på eftermiddagen åkte jag och mamma och fikade i Tandådalens Fjällkyrka.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: