Potomac Mills

I torsdags blev det en tidigt morgon. Nannyn skulle vara ledig, och för att göra det lättare för min värdfamilj, så sa jag att jag kunde ta hand om barnen under dagen.
Jag var lite nervös innan, just för att jag inte har varit här på över ett år. Och för att jag aldrig har tagit hand om två så små barn själv tidigare.  Men det behövde jag verkligen inte vara.
S, som är tre år nu, lyssnade faktiskt på mig. Och gjorde det jag bad honom att göra, saker som mina värdfamilj och också nannyn sa dagen innnan att han gör andra dagar. Så som att gå på toaletten, plocka undan sin tallrik när han har ätit, och hjälpa till att plocka undan hans leksaker. Det gjorde mig väldigt glad faktiskt.
Och E, som är sju månader, var glad och lugn mest hela dagen.
Så jag är bara glad att jag fick en hel dag med bara barnen!
 
Och... S kommer ihåg mig! Gissa om mitt au-pair hjärta slog lite extra när jag insåg det.
 
Igår morse så åkte jag och min värdpappa och hämtade bilen som jag har hyrt för tiden jag är här.
Sen på förmiddagen följde jag med nannyn och barnen till chibis indoor playground.
På eftermiddagen åkte jag jag till Fair Lakes Shoppingcenter, och gick runt och kollade på Target en stund.
När jag kom tillbaka blev det gos i soffan framför TVn en stund med S innan det var dags att sova för honom.
 
Dagen idag började med frukost med värdfamiljen. Min värdpappa gjorde french toast med jordgubbar.
Sen begav jag mig till Potomac Mills för shopping. Potomac Mills är ett av mina favorit shopping center här, så självklart blev det en tur dit denna gången med.
Gick där i nästan 7 timmar, och kollade runt i affärer och åt lunch på Subway.
När jag kom tillbaka, så sa mitt underbara lilla värdbarn: "Where have you been? I´ve been looking all over. I thought you were downstairs"
Han var rädd att jag hade åkt hem. När jag sa att jag var tillbaka, och kommer att vara här flera dagar till, så tittade han på mig och sa Okay, och så fick jag ett stort leende.
Middag åt vi ute, och sen så lekte S med att namnge stenar från hans sandlåda.
Vi alla bara satt där och log och skrattade åt och med honom.
 
Förstår ni att jag bara njuter av tiden här!! Jag skulle kunna stanna här en bra stund till utan problem.
 
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: